У мене виникає непідробний дитячий захват, коли кілька зібраних до купи деталей, оживають у вузлах і механізмах цього старенького дідугана. А ще більший захват я отримую коли я їду на цьому чуді інженерної техніки. У свій час ці рішення були новими та передовими. Зараз це більш схоже на конструктор для дорослих, що в той же час, може виконувати роль транспортного засобу, але це лише коли в нього є настрій. З часу як "Мастодон" піднявся з мертвих, пройшло більше 6 років. За цей час він перетерпів ряд змін - як серйозних, так і дрібних фіч. А набралося їх чимало, і було б несправедливо їх не висвітити. Майже будь-яка зміна оригінальної конструкції тягне за собою якісь наслідки. Тому я старався не сильно втручатися в ходову мотоцикла. Рама і двигун практично не зазнали змін.
Двигун
Я вже писав в статті, але повторюся:
- Проточені циліндри
- Притерті клапани
- Нові поршні
- Кільця
- Прокладки
- Сальники
- Підшипники
- Втулка розподільного валу
- Більшість зовнішнього кріплення замінено на нове з нержавійки
Коробка передач
- Зрізане кріплення під повітряний фільтр (пластиковий)
- Прокладки
- Сальники
- Підшипники
- Болти з нержавіючою сталі
- Четверта передача прискорена (замінена пара шестерень)
- Замінена лапка перемикання передач (без упору для п’ятки). Я так звик, мені так зручніше і виглядає акуратніше.
Задній міст (Редуктор)
- Стандартна зубчата пара ("вісімка") замінена на прискорену "дев’ятку". Що у поєднанні з прискореною четвертою передачею збільшило максимальну швидкість від стандартних 90км/год. до ~125.
- Нові підшипники
- Прокладки
- Сальники
Карбюратор
Одна з найзухваліших модифікацій - це заміна двох стандартних карбюраторів К-301 на один VDC-03. Мене не влаштовувала робота двигуна на 2х карбюраторах. Здавалося, ніби один циліндр тягне інший. Мотор чхав, душився, смикався. Виникало враження, що циліндри живуть кожен своїм окремим життям і ніяк між собою не зв’язані. Як ви розумієте, неможливо просто взяти і замінити два карбюратори на один. Для цього я робив спеціальний впускний колектор. Мотор став акуратніший, стало менше шлангів та тросиків. На заміну стандартному крану став компактний. Взагалі цей процес вартий окремої статті.
Фільтр
Довелося також придумати новий повітряний фільтр. Що зачепило ще ряд модифікацій. В якості донора послужив китайський 'нульвик'. Для корпусу використав 2 чашки. Змінний паперовий фільтруючий елемент був взятий з якоїсь моделі мотоцикла 'ІЖ'. Вся ця конструкція стягується чотирма шпицями і гайками від них же. Фільтр виявився простим та дешевим у виготовленні. Ще він легкий і компактний, не боїться корозії.
Електрика
Мотоцикл переобладнаний на 12 вольт. Без заміни генератора.- Новий 12ти вольтовий акумулятор
- Довелося перенести акумулятор в інше місце. Зараз він під баком, точніше у тунелі бака. Спочатку мені це сподобалося. Його не видно. Але є і ряд недоліків, наприклад, його важко зняти (треба знімати бензобак). Я думав, що його не доведеться часто знімати. Зараз він зайняв місце під сидінням водія. На зиму (якщо приміщення, в якому стоїть мотоцикл, не опалюється) акумулятор бажано забирати в тепле місце.
- Нова обмотка генератора
- Шестерня генератора
- Електронне реле-регулятор на 12 вольт і компактний корпус для нього
- Майже усі лампочки замінені на діодні
- Запобіжники
- Замінив оригінальний замок запалювання на новий від МТ. Хоч він мені і подобався, автентично виглядав на мотоциклі. Але він стабільно коротив, заїдав і грівся. Після заміни всі вище описані проблеми зникли.
Колеса
- На мотоциклі гума Bridgestone
- На колясці стандартна
- Нові шпиці
- Гальмівні барабани проточені, відшліфовані і відполіровані
- Нові гальмівні колодки
- Перебрані перемиті і змащені підшипники
- Нові сальники
- Ободи пофарбовані
Рама та інше
- Переднє крило від старенької Яви
- До заднього доварений козирок
- Кріплення заднього крила трохи опущене
- Нові амортизатори
- Заодно зробив гальма на на коляску.
- Нові глушники з нержавіючої сталі
- Переробив механізм гальмівної системи на заднє колесо. Педаль взята М-72. Мені не подобалось стандартне, воно було дуже габаритним і виглядало неестетично.
- Стоп від вантажівки "ГАЗ"
- Бак дістався мені вже в такому вигляді
Коляска
Ще захотілося причепити до мотоцикла коляску. Брат запропонував мені свою стару, ще на ресорах, від мотоциклу Урал. Але та була вже достатньо гнилою. У місцевого "дилера" була куплена майже нова коляска від МТ. Що мені не подобалось, так це відсутність люка для доступу в багажне відділення. Не дуже зручно витягувати звідти важкі речі зігнувшись і на витягнутих руках. Вирішено! відкрутити люк від коляски брата. Вирізати отвір під нього. Замінив механізм закривання. Стандартно на дверці стоїть здвоєний масивний механізм, який сам по собі дуже важкий і дуже гупає при закриванні. Ще було б добре, якби багажник можна було закрити на ключ. Стандартний механізм замкнення замінено на мініатюрний врізний замок з ключем.
Як видно на фото, мотоцикл був пофарбований. Спочатку я фарбував в 2 кольори. Але зараз я зрозумів, що зелений тут недоречний. І потихеньку підфарбовую ці деталі в чорний.
Що ще хотілося б зробити?
- Дзеркало заднього виду
- Конічні підшипники в рульову колонку
- Звуковий сигнал
Під час відновлення мотоциклу я не планував його відновлювати до оригіналу, не ставив це собі за ціль, але старався дотримуватись концепції мінімалізму. І загалом результатом я задоволений. Якщо у вас виникли питання, можете задати їх у коментарях. Дякую за увагу!