Ідея модифікації пришла до мене не відразу. На моєму К750 були встановлені стокові К301. Покатившись деякий час на Мастодоні, я дійшов до деяких висновків. Якщо навіть вдавалося відрегулювати карби на холостих і в середньому діапазоні обертів, то на високих мотор йшов в рознос. Виникало враження, що один циліндр тягне інший. Мені це дуже не подобалось. Був вільний час і ресурси. Тому я вирішив спробувати поставити на мотоцикл один карбюратор.
Трубу підібрав по внутрішньому діаметру впускних отворів.Товщина стінки 3мм.
Взяв у брата картер.
І вже по ньому вимірював згин труби майбутнього впускного колектора. Тут згодився кусок садового шлангу і шматок фанери.
З фанери вирізав лекало, і вже по ньому розмітив шаблон по якому буде загинатися труба. Тато на станках вирізав мені цей шаблон та прижимний.
Для того, щоб труба при згинанні не прогнулась, всередину затрамбував її піском
і закупорив дубовими пробками.
Засовував трубу в топку буржуйки, поки та не розігрівалась до червоного кольору. Потім швидко діставав, затискав в лещатах між шаблонами. Шаблони треба щедро намочити. Згинав за допомогою важеля (труби більшого діаметру). Трубу загинав в два заходи, так як вся труба не влазить в топку. І поки працюєш з одним згином, інший встигає охолонути.
Фланці точив не я, тут допоміг брат, він знайшов токаря.
Прикрутив фланці до циліндрів і прихватив точковою зваркою до труби.
Потім зняв, і вже в лещатах обварив повністю. Відміряв однакову відстань від обох фланців і в цьому місці зробив отвір Приварив коліно. До коліна приварив фланець. Тут буде стояти карбюратор.
Перевірив герметичність Зачистив колектор і покрив фарбою. Поставив карбюратор К68 з дешевим нульовиком (на перший час).
Стало на один карбюратор, шланг, трос, та фільтр менше. Поміняв стандартний громіздкий паливний кран на кран від Яви. Запуск, мотоцикл завівся добре. Пробна поїздка: тут я зрозумів, що це воно! Саме те, чого я хотів. Виникло враження, що на мотоциклі інший мотор. Зникло враження того, що циліндри працюють не в унісон. Мотор став впевненіше набирати оберти, його стало менше смикати. Особливо добре це відчутно на високих обертах. Може здатися, що це ідеальне рішення, і тут одні плюси. Але це не так! Є і мінуси.
Мотоцикл гірше заводиться в холод. Особливо за температури нижче нуля. Мотор працю так, ніби не прогрітий. Скоріш за все, це зв’язано з тим, що карбюратор знаходиться далеко від циліндрів і не нагрівається. В планах зробити підігрів повітряного фільтра відпрацьованими газами.
Ще один менш вагомий недолік був помічений пізніше. Інколи при піднятті дросельної заслонки та залишалася в тому ж положенні. Припускаю, що це через більший вакуум, який створюють 2 циліндри. Пофіксив просто, поставивши ще одну пружину.